Declaratia lui Basescu despre vinovatul incendiului din portul francez

basescuSeful statului a ţinut să sublinieze că înainte să intre în politică a atins vârful profesional al carierei sale de ofiţer de marină, fiind „un excelent profesionist”.

„Vreau să ştiţi următorul lucru, pe care, dacă l-aţi uitat, vi-l reamintesc: eu am atins vârful profesional al carierei mele pe ceea ce am ştiut să fac. Am navigat 12 ani, am fost
patru ani ofiţer pe diverse trepte, ofiţer trei, ofiţer doi, ofiţer unu, secund şi pe urmă comandant de navă. Am făcut serviciu pe cele mai mari nave ale ţării, pe cele mai riscante nave ale ţării, nave petroliere. Prima mea comandă a fost o navă de 42.000 de tone, în 1981, o navă de mărime la care mulţi aspirau ca la sfârşit de carieră să ajungă pe asemenea navă.
nava biruinta comandata de basescuDupă un an de comandă pe o navă de 42.000 de tone am comandat petrolierul de 85.000 de tone Crişana, după care am preluat după un şi jumătate cea mai mare navă a ţării, construită în România, petrolierul Biruinţa”, a amintit Băsescu.

Biruinta

Nava-Biruinta-BasescuCe nu a amintit Traian Băsescu este că, în 1981, „excelentul profesionist” reuşea să incendieze 38 de nave.

Într-un exces de sinceritate, Traian Băsescu mărturisea în 1999, la televizor, o ispravă marinărească. Povestea cum a păcălit autorităţile franceze şi a scăpat basma curată după ce o defecţiune tehnică a navei sale a pus în pericol Portul francez Rouen, generând un incendiu care a afectat 38 de nave.

articol incendiu base 1981

„Când eram comandant pe „Argeş”, la trei luni de când îmi obţinusem brevetul de comandant, am luat foc în Portul Rouen, nu numai eu, 38 de nave au fost în incendiul din Rouen, în Franţa.
Nava suspectată că a generat poluarea, care a făcut ca tot bazinul Portului Rouen şi Sena să fie tot o flacără pe o întindere de 3 km, a fost nava mea, pentru că era nava cea mai mare din zonă şi descărcam nafta în dana rafinăriei „Sholfrancaise”. Am stat acolo 28 de zile în anchetă. Nu trebuia să dovedesc eu că nu s-a produs poluarea de la mine, ci autorităţile franceze trebuiau să dovedească că s-a produs poluarea de la mine. După 28 de zile, instanţa s-a pronunţat că nu poate fi probată vina navei „Argeş”. Acum pot să o spun public, nu mai e nici un secret, am schimbat ceva în instalaţie înainte să permitem accesul autorităţilor franceze la bord, ceea ce a făcut imposibilă demonstraţia, demonstrarea vinei noastre…
independenta in flacariAcasă nu puteam să nu-i spun care a fost realitatea măcar armatorului, armatorul nu puteam să mi-l mint, iar în echipaj erau destui care ştiu ce s-a întâmplat”, spunea Traian Băsescu la Prima TV, la 23 iunie 1998, ora 23:30.

Acest episod, care vorbeşte despre şmecheria dâmboviţeană a comandantului de vas Traian Băsescu, nu figurează în „mapa profesională” a acestuia.

Iată declaraţia completă:

Comentează:

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s