Ce este iubirea adevarata

– E primavara…Iar ea se uita cu ochii ei tristi si goi in departare. Nimeni nu se aude, nimeni nu vine sa-i aline dorul si durerea. Acum era vaduva. O vaduva nu trista pentru ca-i murise sotul, ci pentru ca pierduse ceva mult mai drag in viata… Ani la rand platise bani buni sa-l gaseasca, dar fara reusita. Numele lui era David, iar clipele petrecute cu el in gradina de trandafiri pareau acum vii in mintea ei, desi stia ca poate nu le va mai trai vreodata.

Deodata, Dima, servitorul ei loial dadu buzna in camera ei.
-L-am gasit!

L-am gasit! urla sleit de puteri omul…Ochii ei se umplura de speranta. Zambetul ii reaparu pe fata si fara sa stea pe ganduri, iesi afara din casa, se urca in barca si incepu sa vasleasca nebuneste.In jumatate de ora se aflau pe o insula. In fata ei aparu o cabana veche.
-Sigur inca mai locuieste aici. Lemnele de langa cabana sunt proaspete, sa aiba 2 zile de cand sunt taiate. Vom astepta aici. Vorbele lui Dima pareau de neinteles pentru ea. Ochii i se umplura de lacrimi… Mangaie usor lacatul, apoi obosita, cazu la pamant si saruta pragul cabanei. Dima fu uimit de toate acestea, si se prefacu ca nu vede nimic.
Au asteptat ceasuri bune, pana cand se iveste o barca in care erau 2 persoane. Era David si cu o femeie uscativa, frumoasa, dar nu avea acel farmec care sa faca orice barbat din jur sa o vrea. El parea mai batran, dar ramasese la fel de puternic si de viguros. O vazu…Insa primirea era altfel decat s-a asteptat ea.
-Ce cauti aici? Cum m-ai gasit? rosti el rece, de parca nimic nu s-ar fi intamplat intre ei 2.
-In ultima scrisoare ti-am promis ca o sa vin. La fel ca in celelalte… Nu stiu daca le-ai primit sau nu, deoarece nu mi-ai raspuns niciodata. M-am tinut de promisiune si te-am gasit…
-Nu stiam ca obisnuiesti sa te tii de promisiuni, zise el cu vocea grava. Lucrurile se agravau, parca el nu mai simtea nimic.
-Nu-mi poti reprosa nimic… Stii foarte bine cum au stat lucrurile! Stii foarte bine cat te-am iubit. Numai pe tine, numai pe tine si nu pe altul!
-Atunci cum ai putut sa te casatoresti cu el? tipa David. Cele mai frumoase momente din viata le-am petrecut cu tine. Cele mai frumoase clipe erau acelea cand iti sarutam buzele… Fiecare atingere a ta era ca o promisiune pentru mine. De ce nu le-ai respectat? Dupa atatea clipe… atatea sentimente… atatea trairi… A venit el! Cine era el? Un nimeni! Era omul care reusea sa se faca agreat doar prin banii lui si atat. Ai plecat dupa el. Nu-mi poti spune ca m-ai iubit doar pe mine… Nu poti!
-David… stii ca m-am maritat tinand cont de presinile familiei mele. Stii ce nevoi aveam… Mereu m-am gandit numai la tine…
-Si atunci cum ai putut dormi in acelasi pat cu el? Cum?
-Iarta-ma David! Daca vrei cad si in genunchi, numai nu-mi vorbi asa! Te rog…
Scenele emotionante erau privite cu atentie dintr-un colt de femeia cu care era acum David, Mia. Aceasta nu zicea nimic, din contra, ii pregatea linistita ceaiul musafirei.
-Si ea cine este? Vorbesti de promisiunile mele, dar ale tale unde sunt? Unde e iubirea pe care mi-ai purtat-o ….
-E aici! zise David, aratand cu mana spre inima lui. A fost mereu aici…
-Atunci vino cu mine! Am destui bani incat sa traim fericiti toata viata!
-Nu pot. Mia mi-a fost alaturi mult timp. Nu ar fi corect fata de ea.
-Atunci raman eu cu tine! zicea printre lacrimi, disperata. Voi face orice-mi vei zice. Voi merge cu tine peste tot, iti voi fi aproape, iti voi darui copii…
-Stiu ca vei face toate acestea. Insa nu poti ramane aici. Nu vreau sa ramai aici. Nu esti bine primita. Pleaca! spuse David cu rautate. Inima lui parea acum goala. Sufletul lui secat de iubire rostea doar cuvinte nepasatoare, care o dureau atat de mult pe biata femeie… Venindu-si in fire, ea scriga la Dima sa plece.
Nu mai avea niciun rost. Atatia ani irositi pentru cautarile lui fusesera in zadar. La plecare, Mia iesi suparata:
-Cum iti permiti sa-mi superi sotul? Acum sta in pat gandindu-se… Dumnezeu stie la cine! Pleaca! Du-te si nu te mai intoarce!
Insa ei nu-i pasa de vorbele dure ale femeii. Se duse alergand la ea, o stranse in brate, si printre lacrimi aproape ca o implora:
-Sa ai grija de el… Sa-l faci fericit….

Morala: Dragostea, daca e puternica, rezista.  Insa asta nu inseamna ca este si posibila…

3 gânduri despre „Ce este iubirea adevarata

  1. You really make it seem really easy with your presentation but I find this matter to
    be really one thing which I believe I might by no means understand.
    It seems too complex and extremely vast for me.
    I’m taking a look forward on your subsequent submit, I’ll try to get the hang of it!

    Apreciază

  2. Howdy, i read your blog from time to time and i
    own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam
    responses? If so how do you stop it, any plugin
    or anything you can advise? I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

    Apreciază

  3. We are a group of volunteers and opening a new scheme in
    our community. Your web site provided us with valuable info to work on.
    You’ve performed a formidable task and our entire neighborhood will probably be thankful to you.

    Apreciază

Comentează:

