Despre dragostea adevarata

  • Era o dimineată aglomerată la cabinet cand, in jurul orei 08:30, intră un domn bătran cu un deget bandajat. Imi spune imediat că este foarte grăbit căci are o intalnire fixată pentru ora 09:00. L-am invitat să se aseze stiind că avea să mai treacă cel putin o jumătate de oră pană să apară medicul. Il observ cu cată nerăbdare isi priveste ceasul la fiecare minut care trece.
  • Intre timp mă gandesc că n-ar fi rău să-i desfac bandajul si să văd despre ce este vorba.  Rana nu pare a fi asa de gravă. in asteptarea medicului, mă decid să-i dezinfectez rana si mă lansez intr-o mică conversatie.
  • Il intreb cat de urgentă este intalnirea pe care o are si dacă nu preferă să astepte sosirea medicului pentru tratarea rănii… imi răspunde că trebuie să meargă neapărat la casa de bătrani, asa cum face de ani buni, ca să ia micul dejun cu sotia. 
  • Politicoasă, il intreb de sănătatea sotiei. Senin, bătranul domn imi povesteste că sotia, bolnavă de Alzheimer, stă la casa de bătrani de mai bine de 7 ani. Gandindu-mă că intr-un moment de luciditate sotia putea fi agitată de intarzierea lui, mă grăbesc să-i tratez rana, dar batranul imi explică că ea nu-si mai aduce aminte de 5 ani cine este el…
    si-atunci il intreb mirată: “si dvs.. vă duceti zilnic ca să luati micul dejun impreună?“. Cu un suras dulce si o mangaiere pe mană, imi răspunde:
    “E-adevărat că ea nu mai stie cine sunt eu, dar eu stiu bine cine este ea“.
  • Am rămas fără cuvinte si un fior m-a străbătut in timp ce mă uitam la bătranul care se indepărta cu pasi grăbiti.
  • Mi-am inghitit lacrimile spunandu-mi in sinea mea: “Asta este dragostea, asta este ceea ce imi doresc de la viată!… Căci, in fond, asa este dragostea adevărată… nu neapărat fizică si nici romantică in mod ideal. 
    – Să iubesti inseamnă să accepti ceea ce a fost, ceea ce este, ceea ce va fi si ceea ce incă nu s-a intamplat.
    Viata nu inseamnă să supravietuiesti unei furtuni, ci să stii să dansezi in ploaie !!

Morala: Persoanele fericite si implinite nu sunt neapărat cele care au tot ce este mai bun din fiecare lucru, ci acelea care stiu să facă ce-i mai bun din tot ceea ce au. 

Comentează:

